SRI LANKA: HİÇBİR YERE BENZEMEYEN ÜLKE - I (TRINCOMALEE - NILAVELI - GÜVERCİN ADASI)

Colombo-Trincomalee-Anuradhapura-Sigiriya-Kandy-Nuwara Eliya-Mirissa-Galle-Colombo
#Srilanka, #trincomalee, #anuradhapura, #sigiriya, #kandy, #nuwaraeliya, #mirisaa, #galle, #colombo

Tıngır mıngır bir otobüsün içinde uykuyla uyanıklık arasında gidip geliyoruz, yabancı olmanın verdiği bir tedirginlik var üzerimizde. Koridorda ayakta giden yolcuların arasına aralıklarla orguyla şarkılar söyleyen, tefiyle bizi etkilemeye çalışan sanatçılar girip çıkıyor. Tam içeriğini anlayamadığımız börekler, plastik kovaların içindeki haşlanmış mısırlar pek fena kokmuyor ama alıp yemek için biraz cesaret istiyor.

Yanımızdan evler, insanlar, tapınaklar, derme çatma dükkanlar geçiyor. Sri Lanka'da ilk günümüzde başkent Colombo'dan adanın diğer ucuna Trincomalee'ye gidiyoruz.

Önceki 2 gece sadece uçakta uyayabilmiştik, onun için yarı uykuyla geçen 7 saatlik yolculuk Sri Lanka ile tanışma kaynaşma zamanlarımız. 246 km'lik Colombo-Trincomalee yolu boyunca yol kenarındaki köylere, şehirlere, hayatlara bakıyoruz, otobüsten referans alarak insanları tanımaya çalışıyoruz. Otobüste sadece 2 yabancı var, doğal olarak biraz ilgi çekiyoruz tabii.

Aslında Nepal'e gitmekti planımız, Katmandu'da deprem olunca Sri Lanka diye bir yer varmış deyip, bilet fiyatları da uygun gelince yollara düştük. Uzun beklemeli uçuşa bilet alıp Dubai'de de bir gün geçirip öyle geldik Sri Lanka'ya. Tam 12 günümüz ve uzun bir rotamız var. Önce biraz deniz tatili, sonra tapınak ziyaretleri,  şehir gezintileri, bol bol yürüyüş, mümkün olduğunca çok sohbet ile geçireceğiz bu günleri. Bütçemiz herşey dahil kişi başı 3.500 TL'ydi ki tamı tamına da o kadara bitirdik tatili. Otobüslerle 1000 km'den fazla yol yaptık ve adanın ortasında şekilsiz bir sekiz çizdik.

Başkent Colombo'da hiç kalmadan sırasıyla Trincomalee, Anuradhapura, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya, Mirissa ve Galle'ye uğradık. Gidemediğimiz çoğu yer için üzüldük, gördüklerimizin tadı damağımızda kaldı. Ufak ufak başlayayım anlatmaya.

Trincomalee & Nilaveli & Güvercin Adası (Pigeon Island)

Fotoğraf internetten alınmıştır #pigeonisland, #sharks, #nilaveli

Başkenti referans alırsanız tam da adanın diğer ucundaki bu sahil kasabasına uzun bir otobüs yolculuğunun ardından ulaştık. Aslında havaalanının hemen yanından minibüslerle de ulaşmak mümkün ama uçaktan iner inmez bizi minibüse yönlendirmeye çalışan insanlar çok güven vermediği için biraz zorlu olduğunu yaşayarak gördüğümüz halk otobüsünü tercih ettik. Halk otobüsleri oldukça ucuz, dolayısıyla yerel halkla kaynaşmak ya da zaman gibi problemleriniz yoksa bütçeye fazla dokunmadan adada bir yerden bir yere gitmenizi sağlıyor. Bununla birlikte eğer Colombo'da bir gün geçirmek isterseniz gece otobüsünü de tercih edebilirsiniz, daha hızlı ve konforlu olduğu söyleniyor, biz görmedik, binmedik.

Trincomalee şehir merkezinde çok vakit geçirmeden bir tuktuk bulup kalacağımız pansiyona (guesthouse) gidiyoruz. Trincomalee yakınında iki önemli sahil yeri var; Uppuveli ve Nilaveli. Biz Nilaveli'de kalıyoruz. Kaldığımız yer sahile yakın, bahçeli bir pansiyon (Shahira Hotel Nilaveli). Sezonun sonuna denk geldik, yağmur sezonu başlayıp her yer kapanmadan önceki son günler.

Nilaveli yerli halkın da tercih ettiği bir sahil yeri, Tayland gibi ülkelerin aksine burada sahilde daha çok yerli insan görmek mümkün. Denizde dalgalarla boğuşanlar, sahilde futbol oynayanlar, bir kenarda oturup seyredenlerle şenlikli de bir deniz kıyısı. Bölge daha çok denizin altı ve balina seyirleriyle ünlü. O nedenle etrafta dalış okulları ve buna yönelik turlar var.  Sabah erken saatte kalkmayı göze alabilirseniz balina seyir turlarına da katılabilirsiniz (Whale watching).

Biz hem yol yorgunluğuyla sabah erken kalkmayı göze alamadığımız hem de dalgalı okyanus suyunda sakin sakin yüzmeyi başaramadığımız için bir tekneyle Güvercin Adası'na gitmeye karar verdik. Güvercin Adası Nilaveli'den hızlı teknelerle 10-15 dakika sürüyor. Sıkı tutunmayı unutmayın çünkü adaya gidiş dalgalı okyanus ve 'şakacı' kaptanlar nedeniyle biraz sert geçiyor. Şapkalarınızı ve uçuşabilecek her şeyi sağlam bir yere koyun, sıkı tutunun ve derin bir nefes alın.

Güvercin Adası'nda enteresan olan şey hiç güvercin olmamasına rağmen bolca karga olmasıydı. Burada deniz, daha doğrusu denizin altı muhteşem. Adaya yanaştığımız kıyının diğer tarafında resifler ve rengarek balıkların arasında yüzüp doğaya bir kez daha şaşırıyoruz. Teknelerin yanaştığı taraf ise köpek balıkları ve kaplumbağaların yaşadığı alan. Kaplumbağa göremedik ama uysal köpek balıklarıyla yüzmek güzel bir deneyimdi. Oldukça sakin olan bu adada en az yarım günlük bir plan yapıp, snorkelle deniz altının keyfini çıkarmak ve resif kalıntılarından oluşan plajda dinlenmek gerekiyor.

Trincomalee ilk durağımızdı, üzerimizdeki yorunluğu iki günlük bir deniz tatiliyle attıktan sonra ülkeyi gezmeye başlayalım istedik. En büyük problem bira (alkol) olmamasıydı. Tam nedenini anlamamakla birlikte sezon sonuna yaklaşılması, etraftaki birçok işletmenin sahiplerinin müslüman olması gibi nedenlere bağladık. Dolayısıyla alkol lazımsa hazırlıklı gitmekte fayda var.

Sri Lanka yazı dizimiz tapınak bölgesi Anuradhapura ile devam edecek...

Güvercin Adası'ndan elimde kalan tek fotoğrafı instagrama yüklemiştim #pigeonisland, #nilaveli, #trincomalee